El grup funerari Àltima presenta un nou model d’urnes cineràries personalitzades amb imatges, el primer d’aquestes característiques que es presenta a l’Estat. L’empresa catalana és la primera a l’Estat a presentar aquest servei, que permet personalitzar l’urna amb imatges de temàtiques com el futbol, la Moreneta, Sant Jordi o amb les fotos de l’àlbum familiar. El nou servei s’adapta a la tendència creixent de la incineració, que arriba al 37% a Catalunya i al 42% a la província de Barcelona, segons dades d’Àltima.
30 d’octubre de 2014
El nou servei d’urnes personalitzades amb vinil compta amb 16 dissenys de temàtiques diferents: esports -banderes d’equips com el Barça, l’Espanyol o el Reial Madrid-, tradicions -la Moreneta, Sant Jordi-, música, religió, naturalesa, i a més, s’oferirà la possibilitat de decorar-les amb les fotografies que desitgi la família. “L’objectiu és oferir una opció que permeti homenatjar la persona estimada amb motius que recordin les seves aficions, gustos o emocions”, explica Josep Ventura, director de Serveis Funeraris d’Àltima. Aquest servei s’uneix al dels taüts personalitzats amb imatges que Àltima va presentar el 2013. “Es tracta de dos serveis pioners i molt innovadors a Espanya, però creiem que amb el temps aniran consolidant-se entre la població, com ha passat amb altres serveis com el de la música en directe a les cerimònies”, afegeix Ventura. En efecte, la música és un dels elements de personalització del servei funerari que compta amb més bona acollida. Actualment, més de la meitat dels serveis funeraris d’Àltima a Catalunya inclouen peces musicals interpretades en directe durant l’acte de comiat.
Revolució funerària també al món digital: Cerimònies en streaming i esborrat del rastre digital
La personalització dels serveis funeraris va més enllà dels productes i ha arribat també al món d’internet i les xarxes socials. “Les empreses de serveis funeraris estem amatents a l’evolució de la societat i per això, des de fa anys, oferim la possibilitat de consultar i contractar serveis a través de les nostres pàgines”, apunta Josep Ventura. En aquest sentit, Àltima ha desenvolupat diversos serveis capdavanters en l’àmbit digital. D’una banda, l’empresa ha instal·lat el servei per retransmetre en directe la cerimònia del difunt via streaming, a través d’internet. “Aquest servei neix d’una realitat a la nostra societat, cada cop més globalitzada i multicultural, en què les noves formes de comunicació a través de la xarxa resulten clau per connectar les famílies que viuen a diferents llocs”, explica el director de Serveis Funeraris d’Àltima. L’empresa compta amb càmeres a l’oratori Mediterrani del Tanatori Ronda de Dalt de Barcelona i al Cementiri Comarcal Parc de Roques Blanques que permetran veure en directe la cerimònia, d’una banda, i la introducció del fèretre al forn crematori, de l’altra. A través d’un enllaç que es facilitarà a les famílies, aquestes podran visualitzar tot el procés des d’un ordinador, allà on siguin. El servei es preveu posar en marxa abans de finals d’any.
D’altra banda, Àltima ofereix la possibilitat d’esborrar el rastre digital del difunt. L’empresa s’encarrega de cercar tota la informació existent a la xarxa i facilita a la família l’opció d’eliminar els perfils i comptes electrònics del difunt.
Planificar el propi funeral és possible
Cada cop és més ampli el ventall de possibilitats a l’hora de preparar un funeral. “En la majoria dels casos, però, aquests detalls no es planifiquen anticipadament, ja que la mort resulta un tabú a la nostra societat”, apunta Josep Ventura d’Àltima. Tanmateix, pensant en aquelles persones que volen decidir el seu propi funeral, el grup compta amb un servei anomenat “La meva voluntat”, que permet contractar anticipadament com serà el moment de comiat d’una persona –escollir la música, el taüt, el tipus d’enterrament i altres elements-, facilitant així la presa de decisions a familiars i amics en el moment de la mort.